Mån-Fre: 08.00-17.00 Lunchstängt: 12.00-13.00 | 0430-737 30

WeKuData AB - din lokala IT- Partner

WekuData 20 åracer80
Hem Support E-post inställningar
E-post inställningar PDF Skriv ut E-postadress

För att kunna skicka och ta emot e-post via Wekudata måste du konfigurera ditt mailprogram enligt följande:

Ladda ner e-postguiden som pdf

 

1) Om du använder MS Windows och Outlook:

1.1 Gå in under Verktyg sedan Kontoinställningar.

1.2) Markera raden med ditt e-postkonto och klicka på "Ändra".

1.3) Under Server för "utgående e-post (SMTP)" skall det stå smtp.wekudata.com.

1.4) Klicka sedan på "Fler inställningar" nere till höger i samma fönster, och fliken Avancerat.

1.5) Där ändrar du "Utgående server (SMTP)" från 25 till 587.

1.6) Gå till fliken "Utgående server" och kryssa i rutan "Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering" och kryssa i "Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post" , klicka OK.

1.7) Klicka på Nästa, Slutför och Stäng, så är du klar.

 

2) Så här gör du om du använder Outlook Express eller Windows Mail:

2.1) För att redigera ett konto i Outlook Express för Windows; Gå in under menyn Verktyg och välj Konton.

2.2) Markera det mailkonto som du vill ändra på och sedan ”Egenskaper”.

 

 

2.3) Klicka därefter på fliken "Servrar" och välj längst ner "Servern kräver autentisering".

 

 

2.4) Klicka sedan på fliken Avancerat, ändra "Utgående e-post (SMTP)" porten från 25 till 587, klicka därefter på "Verkställ" och du är nu klar.

 

 


 

Driftinformation

Inga kända driftstörningar

Öppettider Butik

 

Mån-Fre: 08.00-17.00

Lunchstängt: 12.00-13.00

Lördagar: Stängt

Tel: 0430-73730

Bredband

 

Surfia Bredband